23 Aralık 2009 Çarşamba

öykü

Yaşamın anlamını kavramak için dünyayı dolaşmaya çıkan bir genç, gezdiği ülkelerden birinde ünlü bir bilgeyi ziyarete gider. Gezgin genç, bilgenin yaşadığı evde, tüm duvarların kitaplarla kaplı olduğunu görür. Evi dikkatle gözden geçirdikten sonra, yerde bir kilim, duvar dibinde yatak olarak kullanılan bir sedir, ortada ise bir masa ve sandalyeden başka evde hiçbir eşyanın olmadığını görür ve merakla sorar: "Neden hiç eşyanız yok?" "Koltuklarınız, kanepeleriniz, büfeleriniz.. .. Onlar nerede?"Bilge, hafifçe gülümser ve soruya soruyla karşılık verir: "Senin de yalnızca, sırtında taşıdığın küçük bir çantan var, yavrum. Peki, senin eşyaların nerede?" der.Gezgin genç, kendini savunurcasına yanıtlar bu soruyu: "Ama görüyorsunuz.. .. Ben yolcuyum.."Ünlü bilge, hak verircesine güler ve; "Ben de öyle, yavrum. Ben de öyle....." der.

netten güzel bir öykü...hoşuma gitti ve sizlerle paylaşmak istedim

2 yorum:

  1. Yolcuyuz doğru,
    çoğu zaman unutsakta...

    iyi yolculuklar........

    YanıtlaSil
  2. unutmamalı aslında evleri tıka basa doldurmamalı :)

    YanıtlaSil

lütfen fikrinizi belirtin:) fikriniz benim için önemli...